درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 14:52   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40747صفحه نخست » سه شنبه، 21 آبان 1398 - 22:01
ارتقای سواد رسانه ای به افزایش سواد گفتمانی منجر می شود
رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: ارتقای سواد رسانه ای به افزایش سواد گفتمانی منجر خواهد شد.
  

 شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران گفت: ارتقای سواد رسانه ای به افزایش سواد گفتمانی منجر خواهد شد.
 
 دکتر حسن بشیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ارتباط مقوله سواد رسانه ای با سواد گفتمانی اظهار داشت: سواد گفتمانی به معنای فهم یک حرکت درونی برای شناخت است که در این راستا چنانچه فرد تشابه ها و تمایزهای موجود میان گفتمان ها را نتواند تشخیص دهد، این امر منجر به فهم مؤثر و قابل طرح نخواهد شد.
 
 وی افزود: از این حیث باید توجه داشت که فهم فکر، فهم گفتمان هاست، کما این که تولید فکر نیز به نحوی هژمونیک کردن گفتمان است، از این منظر که به هر حال فکری که نتواند غالب و مسلط شود، یک فکر مؤثر، مفید و کارساز نیست.
 
 عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) همچنین با بیان اینکه سواد رسانه ای، عمدتاً معطوف به فهم متن رسانه ای است، گفت: متن، در این وضعیت یک حوزه محتوایی مشخصی است که در چارچوب های خاص خودش محصور است و در این میان سواد رسانه ای درصدد فهم این محتوا و تحلیل آن است.
 
 وی اضافه کرد: این تحلیل می تواند یک تحلیل جدا شده از سایر محتواهای دیگر رسانه ای باشد. به عبارت دیگر، تحلیل کامل سواد رسانه ای زمانی صورت می گیرد که بتوان بین محتواهای گوناگون رسانه ای یک پل ارتباطی برای تحلیل ایجاد کنیم، ضمن آن که بدون توجه به سایر متون رسانه ای مرتبط نمی توان به یک سواد مؤثر رسانه ای رسید.
 
 بشیر همچنین با تاکید بر اینکه ما نیازمند خارج شدن از متن و کشف روابط بین متنی و فرامتنی هستیم، گفت: این وضعیت را نمی توان در سواد رسانه ای به دست آورد، چه آن که سواد رسانه ای در چارچوب های خودش حرکت می کند و تعاریف خاص خود را دارد و لذا این کار تنها از تحلیل گفتمان و سواد گفتمانی برمی آید.
 
 وی در ادامه سخنان خود، سواد گفتمانی را تحلیل رابطه متن و فرامتن رسانه ای دانست و افزود: سواد گفتمانی، شناخت گفتمان های گوناگون برای تحلیل متن رسانه ای است. بدون شناخت کافی فکر غالب که همان گفتمان مسلط است، نمی توان محتوای رسانه ها را شناخت و روابط این محتوا را با سایر محتواها به دست آورد.
 
 رئیس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران همچنین سواد رسانه ای را مرحله آغازین برای فهم متن رسانه ای عنوان کرد و ادامه داد: مرحله کامل تر، سواد گفتمانی است، بنابراین می توان این دو سواد را مکمل همدیگر دانست، ضمن آن که بدون شناخت مقدمات فهم متن رسانه ای، نمی توان تحلیل گفتمانی و سواد گفتمانی را به یک سواد مسلط و غالب تبدیل نمود.
 
 وی در خاتمه بیان داشت: فهم متن رسانه ای بدون فهم رابطه این متن با گفتمان دیگر یک فهم غیرمؤثر و ناقص است و از این رو بنده معتقدم که سواد رسانه ای تاکنون نتوانسته یک آموزش جدی در رابطه با فهم رسانه ای و تحلیل متون رسانه ای ایجاد کند.

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد